субота, 20 липня 2013 р.

Вимоги часу до батьків старшокласників


Час… Який він сьогодні для нас?
Добрий чи злий?
Питання даємо собі –
Берег який обрати дитині своїй?
Варіанти спеціальностей:  доля, престиж…
Ти без навігації в потоці професій стоїш.
А час… Час все волає гучніш:
Майбутнє дитині створи ти скоріш!

Залишився ще безтурботний місяць літа, після якого питання подальшого розвитку наших старшокласників неодмінно постане. Як можна вирішувати це питання?

У кожного із нас є свій досвід, що дістався, зазвичай, нелегкою ціною. Ми, як батьки, можемо згадати весь той тернистий шлях до того хто ми сьогодні і намагатись вберегти дитину від своїх же помилок. Цей варіант, за статистикою, притаманний більшості батьків. У ньому ми можемо створити, на наш погляд, ідеальні умови розвитку: обрати престижну професію, престижний ВНЗ, оплатити навчання і… Чекати коли вже наше чадо виправдає всі наші очікування. А, ще потрібно не забути повідомити дитині про свої наміри. Ефективність такого варіанту дуже низька, оскільки фактор досвіду батьків вже морально застарілий. Тому що швидкість процесів інформатизації, різноманіття видів діяльності, технологічний прогрес – це сучасний зріз, у якому дитина живе зараз і застосовувати до неї свій досвід просто не принесе результату.

Наші діти народились в іншому часі, в інших цінностях та інших технологіях. В часі, де є Інтернет, із інформацією про все на світі. Ми вже фізично не вслідкуємо за потоком думок дитини при таких інформаційних швидкостях. І тим більше не впихнемо свій механізм досягнень в таку перевантажену голову дитини. Зараз потрібні фільтри, лійки а не компаси. Компаси – це ваші орієнтації та знання про якість чотири напрямки (до прикладу), які ви досліджували і якими живете. Зараз напрямків безліч, і компас просто зламається. Лійка – це цінності, це цілі і вміння приймати рішення. Сучасна вимога до студента як до майбутнього спеціаліста – це самостійність. А в ідеалі – самодостатність. Самодостатність в усіх планах, насамперед у інтелектуальному.

Які ж якості, навики, вміння дитини сформують її самодостатність? Для прикладу, наведемо ряд сучасних вимог до спеціаліста будь-якої галузі:

·         Вміння вчитись
·         Вміння застосовувати свої знання на практиці
·         Навики роботи з інформацією
·         Володіння технічними знаннями
·         Навики систематизації
·         Вміння контролювати свою увагу
·         Вміння доцільної комунікації
·         Вміння приймати рішення
·         Навики адаптації до ситуаційних змін
·         Володіння універсальними методами

Звісно, це не стосується професій виконавчого плану, де є чіткі інструкції та обмежений ряд активних функцій людини. Та чи при такій “виконавчій” професії ваша дитина буде щасливою та реалізованою? Чи ви знаєте що потрібно саме вашій дитині і чи готові нести відповідальність за свій вибір, якщо він буде невдалим? Відповіді на ці запитання народжуються в тиші та щирому побажанні своїй дитині її шляху, не вашого в її виконанні – а її. Тоді це буде чесно та відповідально з вашого боку. Є ще невеличка частина літа, яку можна провести в родинному колі та приділити увагу мріям своєї дитини.

Бажаємо вам бути чуйними та мудрими по відношенню до своїх дітей. Радісних вам відпочинкових днів!

Немає коментарів:

Дописати коментар